Ruta en bicicleta a ‘la Torrassa’ (Llinars del Vallès)

Tal i com vaig explicar fa poc, he tornat a anar força en bicicleta; i aquest pont no s’ha escapat del vici de la bicicleta.

En aquesta ocasió he anat en bicicleta fins a un dels balcons de la comarca del Vallès Oriental: la Torrassa, just sobre el poble de Llinars del Vallès.

Surto del Maresme amb direcció a …

He sortit de Premià de Mar sense cap rumb clar, però el que si que tenia en ment era fer muntanya (i no pas poca precisament).

De Premià de Mar he pujat ràpidament cap a Vilassar de Dalt, i tant ràpid com he pogut he deixat els centres urbans dels pobles i he enfilat la Serralada Litoral des del capdamunt de la riera de Vilassar.

Agafant el Camí de la Costa (la pista forestal que surt des del capdamunt de la riera) arribes a la Creu d’en Boquet, un indret molt concorregut per tots aquells que ronden la carena de la Serradala Litoral.

D’allí he seguit enfilant la carena pel GR-92; voreges les Planes d’en Boquet, els Rocs d’en Boquet i arribes a la Roca d’en Toni, un dolmen ben menut que es punt de trobada pels excursionistes del Maresme.

Deixant enrere el dolmen, s’arriba al Turó d’en Banús, i des d’allí les vistes de tot el Vallès Oriental són espectaculars, fins i tot s’hi arriba a veure la muntanya de Montserrat i la Mola, aquesta al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Per aquesta pista forestal anirem trobant forces masos a l’obaga de la serra; però no ens quedem badant amb les vistes o els masos que passem, hem d’estar alerta perquè haurem de girar a l’esquerra al primer creuament que ens trobem enmig de la pista.

Vorejant el Maresme i el Vallès Oriental

Al deixar enrere la carena de la Serralada Litoral, comencem a baixar muntanya suaument; sense adonar-nos ja serem endinsant-nos als boscos més orientals de la comarca del Maresme; abans d’arribar al primer creuament, vorejarem el Turó d’en Pascol i la zona boscosa de la Guineuera.

Ens trobarem un creuament amb forces indicadors, hem d’agafar el camí en direcció a Sant Bartomeu.

Des d’aquest creuament no pararem de seguir aquesta pista forestal fins l’ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes; es tracta d’una església romànica del segle XII situada al terme municipal d’Òrrius. L’aturada i/o visita en aquest indret és gairebé obligat, i quan pleguem d’aquesta aturada seguim baixant la pista forestal.

Just després de la visita a aquesta ermita romànica ens trobarem la carretera que va d’Òrrius a la Roca del Vallès, senzillament l’hem de creuar i seguir el GR-92 (són les marques blanques i vermelles que haurem anat seguint des de la Creu d’en Boquet).

El camí es va fen cada vegada més estret, però sobretot, no deixem de seguir les marques blanques i vermelles del GR-92; aquestes ens faran descobrir un bosc ben espès que voreja la cantera d’Òrrius (tinguem seny a l’hora d’acostar-nos a la cantera, és ben perillós).

El sender ens farà arribar a la pista forestal que surt de la cantera i va al Coll de Parpers tot passant pel Merendero de Ntra. Senyora dels Àngels (un lloc ideal per anar-hi a fer un mos amb la família o els amics).

Una vegada al Coll de Parpers hem de deixar enrere l’antiga gasolinera i enfilar l’anomenat Camí dels Contrabandistes (continuem seguint les marques del GR-92); aquest camí ens durà a les Planes de Can Forns, un lloc ben maco, el qual no t’esperes trobar allí, almenys jo.

Arribem a la Torrassa

Des de les Planes de Can Forn arribarem a una urbanització, on hi seguirem trobant les marques del GR-92; no haurem de pedalar gaire, ja que en poca estona arribarem a la carretera de Cardedeu a Dosrius.

Creuem la carretera, i just emprendrem el camí i ens trobarem un munt d’indicadors on hi llegirem ‘la Torrassa’, el meu objectiu d’aquella sortida en bici que vaig anar improvisant a mesura que pedalava i descobria nous indrets i camins.

Arribarem a la Torrassa poc després de creuar la carretera, i allí sols ens quedarà admirar el Vallès Oriental, amb el majestuós Montseny protagonitzant la panoràmica.

A la Torrassa hi vaig arribar a quarts d’una del migdia, i sincerament tenia una gana de llop; i sort que vaig trobar obert el bar que s’hi ha instal·lat a l’era de la Torrassa. Hi vaig esmorzar un entrepà de botifarra a la brasa, i mentre esperava em van donar una targeta amb el lloc web de l’indret, on s’hi poden consultar els horaris de visites, els actes i activitats que s’hi celebren, historia i rutes d’interès. [ESPAI WEB DE LA TORRASSA]

Per tornar en bici cap a Premià de Mar, des de la Torrassa (Llinars del Vallès), us adjunto el link de la ruta que vaig fer aquell dia, descobriu la ruta per les viles de Dosrius, Argentona, Mataró i Vilassar de Mar. [LINK RUTA]

Powered by Wikiloc

En breus noves rutes ciclistes.